همکاری سرمربی و مدیران برای نابودی استقلال؛ زمستان نزدیک است

میلیون‌ها هوادار استقلال تنها بازنده این معاملات‌اند

جواد نکونام و احمدی شهریاری، سرمربی و رئیس هیئت‌مدیره استقلال‌- تسنیم

مشاور مدیرعامل علیه سرمربی مصاحبه کرد، سرمربی بدون پذیرفتن اشتباهاتش، مدیرعامل را به دلالی و تلاش برای سقوط استقلال متهم کرد و در نهایت رئیس هیئت‌مدیره با دفاع صوری از نکونام، تلاش کرد غائله را ختم کند.

این خلاصه اتفاق‌هایی است که تنها در چند ساعت گذشته در باشگاه استقلال تهران رخ داده و یکی از پرطرفدارترین باشگاه‌های فوتبال ایران را در آستانه دربی حساس پایتخت و بازی‌های لیگ مهم لیگ نخبگان آسیا، غرق در حاشیه و جنجال کرده است، تا بسیاری از اهالی فوتبال در ایران مجددا جمله معروف علی کریمی، اسطوره فوتبال ایران، را به یاد بیاورند که گفته بود: «تا زمانی که امثال شما در این فوتبال حضور دارند، ما رنگ خوشی را نمی‌بینیم.»

مدیران امنیتی‌ــ‌‌نظامی و ناآگاه از ورزش و فوتبال که تمامی مناصب کلیدی در باشگاه‌های مختلف اشغال کرده‌اند و کیفیت مدیریتشان نیز کاملا شبیه کیفیت سایر مدیران نظام جمهوری اسلامی در حوزه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی یا فرهنگی است، حالا تیشه به ریشه باشگاهی می‌زنند که هم‌زمان با اوج گرفتن مشکلات اقتصادی در ایران، تنها دلخوشی میلیون‌ها نفر از هوادارانش است.

جواد نکونام که با وجود جذب ستاره‌های گران‌قیمت ایرانی و خارجی برای تیمش، همچنان نتوانسته است نمایشی قابل دفاع و جذاب در لیگ برتر ایران ارائه دهد و استقلال را پس از چهار مسابقه با تنها پنج امتیاز در رتبه نهم جدول نشانده، همچنان تلاش می‌کند تا مانند فصل گذشته و ماجرای از دست رفتن قهرمانی در گام آخر، کمبود بازیکنان باکیفیت و دشمنی مدیران باشگاه با خود را دلیل اصلی ناکامی‌ها معرفی کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از سوی دیگر فرشید سمیعی، مدیرعامل، و احمد شهریاری، نماینده هلدینگ خلیج فارس، و رئیس هیئت‌مدیره، نیز به دلیل انجام دادن برخی معاملات مشکوک و خریدهای عجیب مانند جذب دو بازیکن گران‌قیمت بوسنیایی، در مظان اتهامات مالی قرار دارند و این در حالی است با تغییر دولت، مدیران هلدینگ خلیج فارس نیز هر لحظه سنگینی سایه اخراج را بر سرشان احساس می‌کنند. در نتیجه برای ایستادن مقابل نکونام و صدور حکم اخراج او با هدف بازگرداندن آرامش به اردوی تیم قدرت کافی ندارند.

به همین دلیل است که نکونام شنبه شب مقابل خبرنگاران با صراحت عنوان کرد: «چیزهایی از سمیعی می‌دانم که اگر بگویم او باید برای همیشه از فوتبال ایران برود.»

در این میان، به نظر می‌رسد دلیل حمایت احمد شهریاری از نکونام در ساعات پایانی شنبه و دستور به فرشید سمیعی برای پایان دادن موقت دعوا، می‌تواند این باشد که شهریاری می‌داند در هفته‌های آتی، نکونام با استقلال مسابقات حساس و سرنوشت‌سازی در پیش دارد و با کیفیت فنی فعلی تیم، پس از باخت احتمالی در دربی یا توقف در دیگر بازی‌های لیگ برتر و لیگ نخبگان، می‌تواند با حمایت هواداران نکونام را به‌آسانی کنار بگذارد.

این برنامه‌ای بود که شهریاری و سمیعی پس از باخت استقلال مقابل استقلال خوزستان، نیز قصد اجرای آن را داشتند، اما پس از اعتراض هواداران به مذاکرات مدیران باشگاه با چند گزینه بی‌نام‌ونشان خارجی، در لحظه آخر آن را موقتا کنار گذاشتند.

در این میان و در شرایطی که نکونام و دستیارانش به همراه مدیران هلدینگ و باشگاه استقلال دستمزدهایی کلان و چند ۱۰ میلیارد تومانی دریافت می‌کنند و دست به هر کاری می‌زنند تا دوران حضورشان را در استقلال تمدید کنند، تنها بازنده این معامله و درگیری‌های عجیب در باشگاه، میلیون‌ها هوادار استقلال‌اند که حدس می‌زنند در زمستان پیش رو احتمالا ناکامی‌ها و سقوط بیشتر تیم محبوبشان را شاهد خواهند بود.

شاید انتشار خبر همراهی دختر، داماد و پسران مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری ایران، با او در سفر به نیویورک را بتوان به‌عنوان بهترین نمونه از سطح کیفیت مدیران نظام جمهوری اسلامی مثال زد. مدیرانی که برای ۲۴ ساعت آینده هم برنامه ندارند و با «مدیریت جهادی» در ۴۵ سال اخیر، ایران را در آستانه را فروپاشی و یک سقوط تاریخی قرار داده‌اند.

بیشتر از فوتبال